Njurstensanfall.

Man kan ju tycka att jag kanske har fått lida tillräckligt den här graviditeten, men oj så fel jag hade där.

I Tisdags håller jag på att göra mig iordning för att åka till kuratorn men då börjar jag känna ett tryck neråt och jag springer på toaletten hela tiden och kissar ett par droppar. Första tanken här är, va fasen de får ju inte vara dags redan. De är alldeles för tidigt. .
Så jag lägger mig i sängen och tänker att jag nog får stanna hemma. Då sätter det igång och börjar göra något så jävulsk ont på höger sida av ryggen och värken blir bara värre o värre.. så jag gråter till slut och ringer till förlossningen o säger att jag måste få komma in på kontroll o få någonting mot smärtan. Jag förklarar att jag tror att de är ett njurstensanfall då jag haft de tidigare och de gör så mycket ondare än värkarna till förlossningen, dom är ingenting i jämförelse. .

Jag tar en taxi in till us och får komma in på en gång. Ultraljud görs och urinprov tas de visar sig att jag har en förstorad njure antagligen av ett njurstensanfall men de kan också bero på graviditeten. Jag fick en spruta med något mot värken och efter en stund kände jag mig som människa igen. Ingen rolig upplevelse, jag fick penicillin mot urinvägsinfektion i förebyggande syfte men de finns risk att de kommer tillbaka och då måste jag tyvärr åka in igen så får man behandla igen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emiQ - mamma till Bentley och Isadora

Jag är en 26 år gammal tjej ifrån Linköping Mamma till - Bentley 2o12-o9-16 Isadora - 2o14-o5-22

RSS 2.0