checklista ?

Tänkte att vi nog hade handlat ganska mycket men så fick jag syn på den här checklistan och fick mig då mer eller mindre en chock över hur mycket saker vi egentligen har kvar, haha :))
Har fortfarande inte varit uppe på vinden och gått igenom vad vi har efter min lillebror Pontus men :)



Åka vagn:
vagn ()
täcke ()
kudde ()
filt (X)
åkpåse (X)
plastad frotte ()
vagnleksak/mobil ()
reflex ()

Åka bil:
babyskydd (X)

Sova gott:
spjälsäng/vagga (X)
spjälskydd ()
madrass (X)
täcke (X)
kudde (X)
lakan ()
plastad frotte ()
påslakanset (X)
leksaksmobil/speldosa ()
gosedjur (X)

Sköta om:
skötbord ()
skötbädd ()
våtservetter (X)
tvättlappar ()
blöjor ()
skötväska ()
leksak till skötbordet ()
blöjhink ()

Äta mat:
amningsbh ()
bröstpump ()
nappflaska ()
flaskborste ()
modersmjölkersättning ()
amningskupor ()
haklappar ()
dreggelhaklappar (X)

Bada:
badbalja (X)
tvättlappar av frotte ()
babyolja (X)
badhanduk med huva ()


Kläder stlk 50/52
body (X)
dress ()
mjukisbyxor (X)
mössa ()
pyjamas ()

Kläder stlk 56:
bodys (X)
strumpor (X)
strumpbyxor ()
pyjamasar ()
byxor (X)
mössor (X)
overall (X)
tossor (X)
velourdress ()
sparkdräkt ()

kläder stlk 62:
bodys ()
pyjamasar ()
velourbyxor ()
mjukisdress ()
strumpbyxor ()
overall ()
tossor ()
strumpor ()

Mini-Apotek:
kräm mot röd rumpa ()
näsdroppar för spädbarn ()
alvedon ()
febertermometer ()
kräm mot torr hud ()
idomin ()
barnolja (X)
xylocain ()

Övrigt:
filtar (X)
amningskudde ()
bärsele ()
babysitter ()
snuttefilt (X)
nalle/gosedjur (X)
nappar (X)
nappbehållare ()
bitring ()
fårskinnspläd ()
förvaringsmöbel till bebiskläder (X)


Kommentarer
Kapten Bombus - Viktoria

Smidig lista ju!
Det är så många småsaker som man inte tänker på..
Fast man klarar sig på rätt lite saker egentligen :)

Svar: Ja det är ju det, jag tyckte faktiskt att listan är bra så har man lite koll i alla fall =) Väntar du också barn?
emiQ

2012-06-20 @ 22:22:10
URL: http://kaptenbombus.blogspot.com
Kapten Bombus -Viktoria

Ja, skönt att ha lite riktlinjer på vad man kan behöva :)
Ja, vi har bf 3 september! Du då?

Svar: Okej =) vi har 5 oktober så en månad senare kan man säga hehe.
emiQ

2012-06-20 @ 22:47:26
URL: http://kaptenbombus.blogspot.se
Kapten Bombus -Viktoria

Så roligt! Mår du bra? Vart bor du? Tusen frågor ;)

Svar: Jag bor i Linköping, själv då :) ?
emiQ

2012-06-20 @ 23:03:36
URL: http://kaptenbombus.blogspot.se
Kapten Bombus -Viktoria

Halmstad :) kul att läsa bloggar av andra gravida!

Svar: Ja det tycker jag med! :) sparar din i favoriter.
emiQ

2012-06-20 @ 23:30:44
URL: http://kaptenbombus.blogspot.se
Dezzon

Ohhh sån bra lista! Den lånar jag :)
/Dezzon på FL

Svar: Gör det =))
emiQ

2012-08-17 @ 11:04:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emiQ - mamma till Bentley och Isadora

Jag är en 26 år gammal tjej ifrån Linköping Mamma till - Bentley 2o12-o9-16 Isadora - 2o14-o5-22

RSS 2.0